Csak lemaradtunk vagy már az iránykijelöléssel is problémák vannak?         (nemzetközi kitekintés/bevezető)  

2017.02.20

Szeretnénk elindítani egy sorozatot, amelyben néhány olyan oktatási rendszert mutatunk be nektek, amiről azt gondoljuk, hogy valamilyen szempontból jobban működik, mint a magyar, vagy legalábbis számunkra szimpatikus elemeket hordoz magában. Olyanokat, melyek elültetése a magyar oktatásba, biztosan előnyökkel járna és növelné az oktatás hatékonyságot. 

Lesznek olyan elemek, amik nem kerülnek pénzbe, egyszerűen csak másfajta megközelítést, szemléletmódot igényelnek mind a tanárok, mind a szülők részéről, és lesznek olyan elemek is, amik bizony súlyos pénzekbe kerülnének a költségvetés részéről. Ezért cserébe viszont például komoly terheket vennének le a tanárok válláról és az így felszabaduló időt más, hasznosabb feladatokkal tölthetnék.

Igyekszünk mindegyik írásban olyan valódi tapasztalatokról is beszámolni nektek, amiket a YFU (Youth for Understanding, www.yfu.hu) keretében az adott országban fél, vagy egy évet töltött diákok osztottak meg velünk vagy ismerőseink, családtagjaink gyermekeitől származnak, akik jelenleg is külföldön élnek, vagy huzamosabb ideig kint éltek.

Ne várjatok teljes körű, részletes elemzést tőlünk. Egyrészt nem vagyunk egy tudományos felület, hogy túlságosan elméleti fejtegetéseknek helyet adjunk, másrészt inkább azokra az elemekre koncentrálunk, amik szerintünk értékesek és mi örömmel látnánk őket a magyar rendszerben.

Az első alkalommal a dán oktatási rendszert vesszük górcső alá.